6 strategii pentru combaterea oboselii

Oboseala, lipsa de energie sunt cele mai frecvente „afectiuni” ale omului modern, sanatos din punct de vedere clinic. Desi apare, in general, la persoanele care trec de varsta mijlocie, din ce in ce mai multi tineri activi acuza stari de oboseala. Ritmul alert al vietii cotidiene, job-urile moderne care ii tin pe oameni asezati la birouri din ce in ce mai multe ore degenereaza intr-un stil de viata sedentar si o alimentatie dezordonata. In conditiile sanatatii clinice dovedite prin analize, oboseala persistenta este cauzata doar de stilul de viata. Exista insa metode prin care omul modern coplesit de orele lungi de lucru sa-si redobandeasca energia.

Sa vedem cum! „Inarmati-va” cu perseverenta si determinare si schimbati-va stilul de viata!

1. Certificarea starii de sanatate clinica.

Oboseala este un simptom frecvent pentru o serie de afectiuni, printre care si diabetul, bolile cardiovasculare, artrita, anemia, afectiunile glandei tiroide si multe altele. Asadar un set complet de analize este necesar pentru a va asigura ca niciuna dintre aceste afectiuni nu este cauza oboselii. De asemenea, oboseala este determinata si de o serie de medicamente, asa ca, daca urmati un tratament, cititi prospectul medicamentului pentru a-i descoperi efectele secundare.

2. Miscare regulata.

Chiar daca este ultimul lucru de pe lista de prioritati atunci cand oboseala pune stapanire pe organism, exercitiile fizice trebuie sa fie o parte componenta a programului zilnic. O serie de studii stiintifice au demonstrat fara echivoc beneficiile sportului si efectul energizant al activitatilor sportive.

3. Hidratarea.

Deshidratarea duce la pierderea energiei si diminuarea capacitatii fizice la efort. Un studiu realizat de catre cercetatorii de la „California State University” arata ca deshidratarea ii impiedica pe sportivii experimentati sa finalizeze un antrenament de forta. Studiul a fost extins la activitatile casnice, afectate la randul lor de hidratarea necorespunzatoare. Mai mult, deshidratarea scade capacitatea de concentrare.

4. Respectarea programului de somn.

Reducerea orelor de somn determina inevitabil starea de oboseala. Noptile albe ar trebui rarite, iar programul de somn sa fie respectat. Indicat este sa va culcati mai devreme pentru a profita din plin de odihna din timpul noptii. Bineinteles, exista si studii care atesta acest lucru. Un studiu realizat în 2004 la Universitatea Stanford din Statele Unite a inclus un grup de subiecti care au fost lasati sa doarma după „pofta inimii”. Rezultatele au fost pe masura asteptarilor, respectiv oamenii erau plini de viata si energici.

5. Alimentatia.

O alimentatie echilibrata este cheia unui stil de viata sanatos. Din aceasta dieta, nu trebuie sa lipseasca pestele, bogat in omega-3, element esential pentru sanatatea sistemului cardiovascular. De asemenea, consumul regulat de alimente grase, cu un continut ridicat de sare, este contraindicat. Legumele crude sau preparate termic sunt o componenta importanta a unei diete echilibrate, la fel si fructele. Mesele mai dese si mai putin abundente au, la randul lor, un rol important in mentinerea unei greutati normale si a unui nivel ridicat de energie.

6. Suplimentele alimentare.

Exista o serie de astfel de produse. Recomandam curele periodice cu suplimente alimentare preparate din plante. De aceea, propunem un tonic ayurvedic din plante medicinale indiene. Medicina traditională indiana se bazeaza pe puterea vindecatoare a naturii, asa ca exploateaza plantele pentru crearea de suplimente alimentare care pot trata o paleta foarte larga de afectiuni. ASHWAGANDHA RASAYAN TAB este un supliment bazat pe cunostintele medicinei traditionale indiene compus din ginseng indian, safed musli, shatavari si guma arabica. Suplimentul actioneaza ca un tonic general recomandat pentru sustinerea refacerii organismului in conditii de efort fizic intens, intareste sistemul imunitar si creste capacitatea de regenerare a organismului. Mai mult, contribuie la relaxarea psihica, imbunatatirea calitatii somnului si imbunatatirea capacitatii de concentrare. Este recomandat consumul a 1-2 tablete de 3 ori pe zi, in cure cuprinse intre 1 si 3 luni.

Voteaza acest articol 1
Evaluari vizitatori

Evaluare: 4.3/5 (6 vot/uri)



Produse recomandate